Landelijk Meldpunt Zorg

Pakte de medische zorg die je gekregen hebt anders uit dan gewenst? Heb je klachten over de kwaliteit van de zorgverlening of heb je te maken gehad met een medisch incident? Dan kan het Landelijk Meldpunt Zorg jou voorzien van advies en informatie over de afhandeling van deze klachten. Het meldpunt lost geen klachten op, maar helpt je wel verder. Als je dat wilt, monitort het meldpunt of de zorgaanbieder je klacht tijdig afhandelt. Het Landelijk Meldpunt Zorg is onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Klachtenafhandeling

Wanneer je een klacht hebt over de zorg kun je direct contact opnemen met het meldpunt. De medewerkers zullen een luisterend oor bieden en denken mee over hoe je de klacht kunt oplossen. Op hun website staat ook uitgebreide informatie over klachtenafhandeling binnen de zorg. Je kunt hier bijvoorbeeld de klachtenwijzer invullen. Op basis van jouw persoonlijke situatie biedt de klachtwijzer tips over hoe je het best te werk kunt gaan met je klacht.


Bezoek de website van Landelijk Meldpunt Zorg
Logo van Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

Advies en informatie na klachten over de kwaliteit van de zorgverlening.

Telefonisch bereikbaar maandag-vrijdag van 9.00-17.00 uur.

Vertel ons wat je vindt van deze website